Cari Blog Ini

Selasa, 24 September 2013

Gambar yang buat Ibrahim Ali naik angin!!

laniismaa

Presiden Perkasa, Ibrahim Ali naik angin apabila Pemimpin PAS Kedah, Fadzil Baharom hadir ke tokong Wat That Thong di Bangkok bagi memberi penghormatan kepada mendiang Chin Peng kira-kira jam 7 petang semalam.

Fadzil menegaskan kehadirannya bukanlah mewakili PAS atau PKR tetapi atas keinginannya sendiri.

Ibrahim Ali berkata tindakan tersebut kerana nak meraih undi Cina.

“Ini semua politik dan untuk meraih undi pengundi Cina terutama bekas ahli PKM. Chin Peng ini manusia kufur. Bagaimana pemimpin PAS yang beragama Islam ini boleh memberi penghormatan kepada pemimpin kafir seperti Chin Peng?” kata Ibrahim Ali kepada The Malaysian Insider.

Itu kerana pemimpin PAS yang pergi, kalau pemimpin Umno yang pergi nadanya tentu tak sebegitu!!. Ibrahim Ali juga menyelarkan Mat Sabu kerana kenyataan sebelum ini.

“Sejarah Abu Jahal di Mekah dan Firaun di Mesir berbeza dengan Chin Peng. Apakah Mat Sabu tidak mengetahui sejarah Islam? Chin Peng bukan warganegara Malaysia dan telah membunuh ramai askar Melayu Islam.

“Selepas peristiwa pembukaan Mekah, Allah dan Rasul melarang orang kafir memasuki Mekah. Besar implikasinya. Ramai lagi orang kafir mati di Mekah tetapi Rasullulah SAW tidak memberi penghormatan malah berdoa untuk orang kafir,” katanya.
Fadzil_Baharom_PAS_Chin_Peng
Gambar : Fadzil Baharom, dua dari kanan. - Resipi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan