Cari Blog Ini

Sabtu, 13 Oktober 2012

Najib Akhirnya Mengaku Pernah Bertemu Soros


KUALA LUMPUR, 12 Okt — Perdana Menteri,  Datuk Seri Najib Razak mengakui mengadakan perjumpaan dengan asing George Soros tetapi atas dasar memenuhi permintaan yang dibuat oleh  spekulator mata wang tersebut.

Najib juga berkata pertemuan tersebut tidak menjadi suatu kesalahan malahan berkata mantan PM, Tun Dr Mahathir Mohamad turut pernah melakukan perkara sama bertemu Soros.

“Ya, saya ada berjumpa dengan Soros. Ia hanya sekadar memenuhi permintaan beliau dan adalah satu kunjungan hormat yang biasa.“Lagipun dia (Soros) yang meminta untuk berjumpa dengan saya,” kata Najib.

Apabila ditanya mengenai perbincangan yang diadakan antara kedua-dua pihak, Najib enggan mendedahkan dan berkata ia hanya perbincangan biasa.“Ia bukan satu masalah mengadakan pertemuan dengan Soros.

Najib dilaporkan telah bertemu Soros pada hari sama dia menyampaikan ucapan sulungnya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York DISINI.

Sebelum itu mantan PM, Tun Dr Mahathir Mohamad, juga didakwa pernah bertemu dengan Soros DISINI bagi melobi untuk mendapatkan dana bagi sebuah NGO yang menentang peperangan pada 2006.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan