Cari Blog Ini

Isnin, 24 September 2012

BANGANG: Blogger Umno dahului Polis tuduh DAP tikam KP Umno Kepong


Memang gila melampau puak-puak "haramjadah" sebelah sana neh...

Ca tengok blog macai Umno neh kat sini... Polis baru kata mungkin serangan dilakukan oleh warga asing, si macai neh terus buat provokasi melampau dengan menuduh samseng DAP yang buat.

Woii samseng...
Kita tau la korang semua tu samseng berlesen... tapi agak2 la nak main tuduh-tuduh pun. Dah memang tau la korang memang jenis main tuduh2 tanpa bukti tapi berpatutan la sikit. Biaq la Polis jalankan tanggungjawab diaorang dulu... Nak popularkan blog pun buat la cara beradab sikit...

Ooopppsss!! sori, bangsa neh bukan kenai erti beradab... hehe...

Errrr... pihak Polis tak mau geledah macai-macai samseng ni ka? Kasi ajar sikit camana nak hormati tugas Polis...


Berita berkaitan dari sinar harian...

Ketua Pemuda Umno Kepong dipercayai diserang warga asing

Ketua Poils Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin (tiga, kanan) melihat kereta Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali yang ditikam pada pukul 3.30 pagi tadi.

AMPANG - Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, siasatan awal mendapati ada pergelutan antara Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali dengan dua penjenayah terbabit yang dipercayai warga asing.

Beliau berkata, motif kejadian masih dalam siasatan dan polis mendapati barangan berharga mangsa iaitu telefon bimbit dan cincin masih berada di lokasi kejadian dan senjata yang digunakan penjenayah tidak ditemui di lokasi kejadian.
"Keadaan mangsa stabil dan doktor menasihatkan mangsa berehat. Kami akan mengambil keterangan daripada mangsa selepas keadaannya sembuh dan kami juga masih menunggu laporan perubatan," katanya kepada pemberita ketika melawat mangsa di Hospital Ampang di sini hari ini.
Tun Hisan berkata, jiran mangsa memberitahu terdapat kenderaan yang mencurigakan berkeliaran di kawasan perumahan berkenaan dan dua kenderaan milik mangsa pernah dipecahkan sebelum ini.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan mendatangkan cedera ketika samun, katanya.

Norizan parah ditikam dalam satu kejadian berhampiran rumahnya di Jalan Dagang 2/4 Taman Dagang, Ampang di sini kira-kira 3.30 pagi tadi.

Ketika kejadian, Norizan, 41, dikatakan baru sahaja keluar dari kereta yang diparkir kira-kira 20 meter dari rumahnya sejurus pulang daripada menonton perlawanan bola sepak di sebuah kedai makan berhampiran.

Isteri Norizan, Roslinda Kamarudin, 38, berkata tikaman tersebut menyebabkan suaminya mengalami kecederaan parah di perut dan jari tangan.

Menurut Roslinda, kejadian itu disedarinya setelah terdengar pintu pagar rumah mereka diketuk bertalu-talu diiringi jeritan meminta tolong.

Jiran mereka, Abd Wahab Karim, 54, berkata semasa kejadian, beliau ada terdengar bunyi enjin motosikal sebelum terdengar jeritan meminta tolong daripada isteri mangsa.
"Bila keluar dari rumah, saya melihat mangsa yang tinggal bersebelahan terbaring dalam keadaan separuh sedar dengan tubuh dibasahi darah dan kecederaan diperutnya saya lihat agak parah," katanya yang turut hadir memberikan sokongan kepada isteri mangsa.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata, polis menerima laporan kejadian pada 4 pagi dan tiba di lokasi kejadian tiga minit selepas itu.

Beliau yang ditemui selepas melawat Norizan di hospital, berkata siasatan awal polis mendapati tiada barangan milik mangsa yang hilang dan siasatan lanjut mengenai motif kejadian hanya boleh diputuskan selepas mendapat keterangan daripada mangsa.
"Mangsa kini sedang menjalani pembedahan. Kita terpaksa tunggu sehingga beliau sedar untuk merekodkan keterangan bagi membantu siasatan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan