Cari Blog Ini

Sabtu, 29 September 2012

PR Sasar Himpun Sejuta Orang Di Konvensyen Mega Pra Pilihan Raya 3 November Depan


SHAH ALAM 29 SEPT : Konvensyen Mega Pra Pilihan Raya anjuran Pakatan Rakyat (PR) di Bukit Jalil pada 3 November depan dengan sasaran kehadiran satu juta orang, sebagai mesej kepada Perdana Menteri dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai intergriti agensi kerajaan itu yang dipersoalkan ketelusannya.
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata perhimpunan tersebut akan dipengerusikan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu serta majlis kepimpinan PR bersetuju supaya seluruh tenaga PAS, DAP dan PKR dikerahkan ke Stadium Bukit Jalil untuk menjayakan perhimpuan besar itu.
“Ia menuntut pilihan raya diadakan dengan bersih. Itu tuntutan kita mengulangi tuntutan Bersih, sebab itu kita mestilah berkali ganda lebih ramai daripada perhimpuan Bersih yang diadakan dulu.
“Kita mengharapkan memenuhi stadium 200 ke 300 ribu orang dan melimpah keluar stadium beberapa ratus ribu orang supaya mesej itu benar-benar sampai dengan jelas kepada Perdana Menteri, SPR dan seluruh rakyat negara ini.
“Sasaran jawatankuasa ini adalah menghimpunkan sejuta orang di dalam perhimpunan rakyat,” katanya ketika berucap dalam majlis Makan Malam Perdana Bersama Pimpinan PR di Stadium Malawati di sini malam tadi.
Turut hadir, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail; Pengerusi DAP, Karpal Singh; Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta barisan kepimpinan PR yang lain.
Anwar berkata, perhimpunan itu bakal menghimpunkan semua kaum di negara ini iaitu Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan dan semua suku kaum.
“Soal Suruhanjaya Pilihan Raya ini dia belum laksanakan tugas dengan telus. Kita tahu tetapi sekurang-kurangnya kita bagi ingatan dengan keras yang dia kena betulkan,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan