Cari Blog Ini

Sabtu, 15 Disember 2012

TENGOK NEH !! TERNYATA DAP LEBIH BAEK DARI KERAJAAN BN DULU


roboh 

 NONE
atas gambar lama semasa demo setingan buah Pala 

Pemaju projek perumahan di Kampung Buah Pala, Nusmetro Ventures (P) Sdn Bhd memutuskan untuk meneruskan tindakan meroboh rumah penduduk Buah Pala kerana Mahkamah Persekutuan menolak rayuan penduduk  dan telah memutuskan bahawa Koperasi Pegawai Kerajaan Pulau Pinang (KPKPP) adalah pemilik sah tanah kampung itu.

Itulah kisah sebenar isu roboh rumah setingan kampung buah pala. Masalah sepatutnya selesai dengan mudah tetapi kerana campor tangan  pihak tertentu yang berkepentingan politik maka isu ini menjadi kecoh dan gempar satu negara. konun kerajaan Dap Zalim dan sebagainya.

Tetapi kebijaksanaan pemerentah kerajaan pakatan rakyat di bawah Lim Guan Eng isu ini akhirnya selesai. Dan hari ini  penduduk yang dulu seperti di sampuk hantu raya dan meroyan tak tentu pasai tiba tiba hari ini  tersenyum lebar.

Dulu duduk di rumah ala-ala setingan  dalam keadaan daif tapi kini  mereka boleh berbangga kerana mendapat rumah mewah yang berharga hampir setengah juta ringgit.

Syabas Kerajaan Lim Guan Eng kerana berjaya mematah ego musuh musuh yang kecewa  kerana kalah pada PRU 12 yang lalu .Niat buruk untuk mengambil kesempatan keatas isu  Tanah Buah Pala  kini menjadi igauwan ngeri bagi mereka.

Segala tomahan dan nista konun kerajaan DAP  megamalkan perkauman ternyata salah , kerana rata rata yang dapat rumah banggalow ini adalah dari kaum india, strategik Bn menagguk air yang keruh dalam isu ini tidak berjaya .

Berkat usaha Kerajaan Negeri Di bawah ketua menteri cina yang mengambil inisiatif berunding dengan pemaju untuk mendapatkan pampasan buat penduduk yang menjadi mangsa telah berjaya dan akhirnya pemaju menerima cadangan Kerajaan Negeri dengan memberi sebuah rumah kepada setiap mangsa.


Ha Ha ha..say Bye bye to BN Penang kikikiki

 https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/73006_10151280050984334_1676525161_n.jpg
penyerahan replika kunci rumah bangglow oleh KM rasist ha ha

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/60851_531226443556901_453959369_n.jpg
 A ha tersenyum lebar  semuanya ....baru sedar Pakatan Rakyat lagi baek dari BN ha ha ha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan