Cari Blog Ini

Sabtu, 15 Disember 2012

UMNO Dipimpin Perompak -Kadir Sheikh Fadzir

DUNGUN: Umno kini dipimpin oleh ‘perompak dan penyamun’ Kata Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir semasa berucap di majlis Himpunan Kebangkitan Rakyat di Kuala Paka, dekat sini.

“Mereka curi duit berbilion-bilion2, juta-juta tak main dah, kita perlu tumbangkan kerajaan Umno BN untuk pastikan negara selamat daripada perompak yang berlesen ini,” ujarnya.

Menyentuh mengenai Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini, katanya mereka yang hadir hanya menangis dan menyanyi sehaja sedangkan inti pati perjuangan nasib Melayu sudah tidak ada. Menurutnya, mereka hanya mengampu dan menangis tetapi tiada hala tuju perjuangan. Ini, tambah beliau berbeza dengan para pejuang Umno pada zaman Datuk Onn Jaafar sehingga Tun Hussein Onn. 

“Pemimpin Melayu Umno kini jadi penderhaka kepada bangsa Melayu sendiri. Umno untuk Umno sshaja, mereka tidak bela Bumiputera dan Melayu lagi,” katanya. Justeru, ujarnya lebih setengah daripada bangsa Melayu dipinggir daripada menerima bantuan dan pembelaan. “Lebih 50 tahun Umno khianati bangsa sendiri,” ujarnya.

Mengenai PRU 13 aka datang, beliau berkata, tujuh daripada 10 rakyat kini mahukan perubahan. Justeru, beliau menyifatkan perjuangan untuk melakukan perubahan pada PRU13 nanti merupakan satu jihad dengan menumbangkan kerajaan Umno BN.(IH)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan